Projectontwikkeling sociale woningbouw en duurzame energieconcepten

Solar Storage & EV

In maart 2017 was de Europese introductie van onze ‘Electro-roller’ op de InterMot in Saarbrücken.  Het prototype I is op grond van onze ontwerpeisen samengesteld in China. Op de beurs in Saarbrücken gingen we in gesprek met belangstellenden. Veelal technisch volk dat direct de link kon leggen tussen zonnepanelen en de grote sterke accu van deze cargo E-scooter. We spraken ook een paar jonge ondernemers die zoiets nog nooit hadden gezien. De markt voor scooter bezorgdiensten moet in Duitsland grotendeels nog ontdekt worden.

Alle commentaar hebben we vastgelegd op een Co-Creation Card. In de dagen na de beurs hebben we die verwerkt tot prototype II. Onze Chinese fabrikant wist die binnen een week te produceren en te verschepen. Eind april verwachten wij een aantal exemplaren in ontvangst te nemen. In de maanden mei en juni worden ze ingezet om te worden uitgetest door zakelijke klanten die hiervoor hebben ingeschreven.

SWIR uit Den Bosch is gespecialiseerd in cargo E-scooters en weet de meest geschikte accu’s en motoren feilloos te selecteren. Eerste reactie van onze klanten op deze nieuwe bike is toch bovenal de ‘heerlijke ride’ en solide uitstraling.

Het is vooral een erg praktische E-scooter. Standaard voorzien van een medium-sized cargo-box en tal van beugels voor extra tassen. Een grote actieradius; 150 km / 50 km/h. De actieradius bij een afstelling op 25 km/h moet nog blijken. Cargo tot 200 kg.

Die prestatie komt uiteraard voor rekening van de nieuwe 6 kW accu, die je met de interne lader desgewenst binnen een uur voor 80% kunt opladen. Tevens is de E-scooter voorzien van een Power-outlet om de opgeslagen stroom terug te leveren. Waar en wanneer jij dat wilt, bijvoorbeeld aan je woning. Alles handig geregeld via een app.

Als je de E-bike zakelijk aanschaft inclusief belastingvoordelen als EIA en MIA voor Elektrisch Vervoer, dan is Solar Storage ineens helemaal niet meer zo duur. Zeker niet nu ook easyJet zich met easyEnergy op de markt heeft gestort met een aanbod-afhankelijk tarief. Voor netbeheerders als Enexis en Alliander staat bevorderen van peak-shaving bovenaan hun strategisch beleid. Zij kunnen het prijsverschil tussen pieken en dalen voor de consument nog verder gaan vergroten met een aanbod-afhankelijk transport tarief.

 

Easy

NetbeheerNL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: